Featured
Het is zelfs niet zeker of degene op een profiel ook degene is die dit heeft aangemaakt (slotenmaker vlissingen). Iedereen kan immers een account aanmaken met gegevens van een ander (slotenmaker vlissingen). Informatiebron Insites Consulting heeft in 2011 de resultaten van het onderzoek Social Media arround the world gepubliceerd. slotenmaker vlissingen. Volgens de resultaten van dat onderzoek is 73 procent van de Europese internetgebruikers actief op sociale netwerksites
Microsoft heeft onderzoek laten doen onder de HR-managers van de honderd grootste bedrijven in de Verenigde Staten, Frankrijk en Duitsland. slotenmaker vlissingen. slotenmaker vlissingen. slotenmaker vlissingen. Uit dat onderzoek blijkt dat zij het screenen van een kandidaat aan de hand van informatie op Facebook en Twitter even belangrijk vinden als het bestuderen van het cv of het voeren van een gesprek
Het gebruik ervan voor dit doel zal de komende jaren alleen nog maar verder toenemen - slotenmaker vlissingen. De belangrijkste reden voor het raadplegen van sociale netwerksites is dat de recruiter snel een impressie wil krijgen van de kandidaat (slotenmaker vlissingen). Gevaar Over het algemeen, maar vooral tijdens sollicitatieprocedures, vormen mensen zich een beeld van iemand op basis van de meest uiteenlopende criteria, zoals iemands uiterlijk (kleding, haardracht, postuur), wat de ander zegt (taalgebruik en intonatie), en hoe de ander zich presenteert (houding en gedrag)
Om het inmiddels ontstane beeld verder vorm te geven komt daar nog informatie bij, zoals ingewonnen referenties - slotenmaker vlissingen. Sociale netwerksites hebben daar nu een extra dimensie aan toegevoegd. slotenmaker vlissingen. Zij kunnen worden onderverdeeld in twee hoofdcategorieën - slotenmaker vlissingen. Allereerst zijn er de zakelijke netwerksites waarop overwegend professionele of zakelijke informatie van de kandidaat te lezen is (Linkedin)
De ervaring leert dat bedrijven tijdens het screenen (nog) geen onderscheid maken tussen beide categorieën. slotenmaker vlissingen. Daar tussendoor loopt dan nog Twitter, omdat de kandidaat bij het schrijven van tweets nauwelijks onderscheid maakt tussen zakelijke en sociale berichten. slotenmaker vlissingen. Over het algemeen plaatsen de kandidaten zelf hun informatie op de sites, terwijl ook derden informatie over de kandidaat toevoegen (aanbevelingen)
Dit alles levert bij elkaar een schat aan extra informatie op waardoor een steeds – ogenschijnlijk - nauwkeuriger impressie van de kandidaat ontstaat - slotenmaker vlissingen. Voorwaarde is uiteraard wel dat die informatie ‘waar’ en ‘betrouwbaar’ is. slotenmaker vlissingen. En daarin schuilt een gevaar, omdat dit erg moeilijk aan te tonen is - slotenmaker vlissingen. Na een onderzoek door careerbuilder.com over het gebruik van social media in de Verenig-van de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP))
Latest Posts
Installateur Alarmsystemen Oost Vlaanderen
Incert Alarmsystemen
Professionele Alarmsystemen